Vai kāpšanas telpās nākotne ir zeķes?
No 19.-21.06. Sofijā norisinājās otrais World indoor climbing summit. Kaut
arī liela daļa pasākuma notiek zem Walltopia (vadošais kāpšanas sienu
izgatavotājs Pasaulē, un šī pasākuma organizētājs) zvaigznāja vienlaikus tas ir
viens no retajiem pasākumiem, kur vienuviet var satikt nākamos kāpšanas zāļu
īpašniekus un pārstāvjus, kuriem pieder kāpšanas zāļu ķēdes. Šogad kopā dalībnieki
no 28 valstīm.
Pasākuma laikā paneļdiskusijas mijas ar produktu demonstrācijām un karstākās
tēmas bija maršrutu likšana, paklāji un kāpšanas sienu nākotne.
Kopumā kāpšanas sienas un zāles visā pasaulē kļūst populārākas, palielinās
apmeklējuma skaits un kāpšana telpās kļūst par industriju. Vieni paredz, ka
kāpšana arvien vairāk sāks līdzināties fitnesam, kamēr citiem gribas saglabāt
kāpšanas unikālo garu un kopienas sajūtu. Kāpšanai kļūstot par ikdienišķu
parādību, un industrijā iesaistoties privāto kapitālu fondiem, noturēt otro var
būt arvien grūtāk. Tāpat paredzams birokrātiskā sloga pieaugums kāpšanas zāļu vadībā.
Pašreiz Vācijā ir viena kāpšanas zāle uz 166 000 iedzīvotājiem,
Lielbritānijā uz 170 000, ASV 670 000. Ņemot vērā šo matemātiku Rīgā
ir vieta vismaz 2 kāpšanas zālēm un daudz lielākām, kā esošās.
Pašas kāpšanas sienas mūsdienās kļūst vienkāršākas pēc dizaina, bet noteikti visi ir pamanījuši tendenci, lietot arvien vairāk formu. Formas var būt kā kāpšanas sienas daļa vai maršruta daļa, un ideālā variantā tām būtu jābūt saskaņotām ar kāpšanas sienas dizainu (leņķiem starp plaknēm). Formu daudzums – kaut arī tas nav likums, labs sākums būtu 1 forma uz 10m2 augstajām sienām, un 2,5 formas uz 10m2 boulderingam.
Nenoliedzami pasākumā laikā nevarēja nepamanīt Walltopia CEO Ivaylo Penchev
ietekmi un domu graudus, kuri caurvija visu pasākumu. Spožākās metaforas šogad
viennozīmīgi bija, ka kāpšanas galvenā problēma attīstībai ir smakojošas kājas,
jo kuram gan patīk pievienoties sportam ar sliktu smaku. Tāpēc acīm redzamais
risinājums ir “Socks in climbing is cool”. Lieki teikt šis piedāvājums saņēma
lielu daļu kritiku, bet visiem bija jautri. Daudz revolucionārāka bija ideja par Harmonizētām kāpšanas sienām, t.i.
kāpšanas sienu moduļiem ar vienādu profilu un standarta aizķeru komplektu, kur
maršrutu licēji varētu uz vienotas platformas dalīties ar saviem maršrutiem visa
pasaulē, gūstot atzinību, slavu un papildus peļņas avotu.
Pasākums noslēdzās ar nelielu maršrutu likšanas drošības darbnīcu un jumta
ballīti.
Pasaulē ir vēl tikai 3 telpu kāpšanai veltīti pasākumi, kuri orientēti uz konkrētiem tirgiem CWA konference ASV, ABCW konference Lielbritānijā, Halls and walls Vācijā. Tā kā, ja jums ir kāpšanas zāle vai plānojat tādu izveidot, tad WICS ir viena no iespējām pilnveidot savas zināšanas un atrast jaunas idejas un kontaktus.